The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
W wielu miastach funkcjonują wiadukty kolejowe ze słupowymi filarami. Znaczna część z nich jest ok. 100-letnia i zlokalizowana na terenach objętych ochroną konserwatorską. Ze względu na częsty brak porozumienia pomiędzy zarządcą ze strony PKP i zarządcą drogi pod wiaduktem, a także z powodu niedoskonałości polskiego prawa budowlanego, filary tych obiektów nie są zabezpieczone przed uderzeniami pojazdów.
W niniejszym artykule przedstawiono kolejną konkursową koncepcję obrotowej kładki nad rz. Motławą w Gdańsku. Autor prezentuje koncepcję ruchomego obiektu jako samostatecznego ustroju podwieszonego z pylonem zamocowanym wspornikowo do pomostu. W poprzednim numerze magazynu zaprezentowano projekt kładki Krzysztofa Żółtowskiego oraz Marcina Kozikowskiego.
Dokonując analizy koniecznych do remontu obiektów mostowych, wskazuje się na sposoby najbardziej skutecznych rozwiązań zabezpieczenia i naprawy. Dostosowuje się działania do istniejącej konstrukcji, technologii zastosowanej podczas budowy lub wcześniejszego remontu, a także miejsc, gdzie dane obiekty się znajdują i na jakie czynniki zewnętrzne są narażone.
O metodach, technikach antykorozyjnych, o uwarunkowaniach prawnych i normach europejskich, o walce stowarzyszenia ze świadomością środowiska w Polsce i nie tylko mówi Agnieszka Królikowska, prezes Polskiego Stowarzyszenia Korozyjnego, w rozmowie z Izabelą Rutkowską-Czaplą.
Badania obiektów mostowych pod próbnym obciążeniem są najistotniejszym elementem odbioru końcowego konstrukcji, który ma za zadanie zweryfikować poprawność projektu oraz wykonawstwo obiektu. Jednostka wykonująca takie badania powinna być w pełni kompetentna, aby zapewnić uzyskanie wiarygodnych wyników badań. W artykule autorzy prezentują istotę porównań międzylaboratoryjnych i przykładowe badania...
Pod koniec ubiegłego roku ukończono inwestycję, na którą mieszkańcy Ustki czekali od dawna. Konstrukcja kładki otwieranej za pomocą mechanizmu obrotowego zamontowanego na pylonie wzbudziła duże zainteresowanie lokalnego środowiska.
W niniejszym artykule przedstawiono zakres czynności dokonywanych przez członków komisji w trakcie odbioru końcowego, ostatecznego, a także przeglądów w okresie rękojmi oraz gwarancji. Opisano prawa zamawiającego oraz odpowiedzialności spoczywające na wykonawcy. Autorzy przywołali kilka typowych uszkodzeń wynikających z nieprawidłowego wykonania robót.
Po części związanej z projektowaniem mostów betonowych i stalowych nadszedł czas na przybliżenie konstrukcji zespolonych stalowo-betonowych, łączących pracę i zalety obu tych materiałów. Mostowe konstrukcje zespolone projektuje się w oparciu o normę „mostową” PN-EN 1994-2 (1).
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.